fredag 19 oktober 2012

Vilken underbar avslutning på dagen jag hade i går, Det va riktig kvalitetstid jag fick med Junior.
jag frågade om vi skulle ut ock gå en sväng, Oftast så vill han inte, Men nu jo det kunde vi göra.
Jag kan ta min cykel, visst jag går. vi tog en runda, stanna vid lekplatsen där junior börja berätta vad dom gör där, han visa mig sitt kiss ställe som ligger i en skogsdunge bredvid lekplatsen, där dom även hade två stora stenar som var två båtar.
Oftast så minns han ju inte vad som hänt under en dag, men nu fick jag en fin redogörelse.
Kan vi inte ta en tur med mopeden, jo visst kan vi det.
Hem, in i garaget upp på moppen, Vart ska vi? Ska vi bara åka runt lite?
Vi åkte iväg, förbi o se om Morfar va hemma? nä, det är ingen risk :-) Vi fortsatte ner mot gölkärret.
Kan vi inte åka till lekplatsen vid skolan? fråga Junior.
Bra ide det gör vi.
Väl där så fick jag en fin rundvandring av Junior där han berätta vad dom gjorde, han visade var gränserna är, var dom hade sin hemliga koja, var dom är ock fikar på utedagen, var Emma fastnade med sin gummistövel i leran, var det spelades fotboll.
Det var riktigt skoj att se och höra Junior berätta.
Jag tror att det var där när vi gick runt han mindes vad dom bruka göra, Hemma är det inte så lätt ock komma ihåg allt...


0 kommentarer: