tisdag 27 september 2011

Workshop med Thomas H Johnsson

Det har varit en hel grym helg i Motala.
Det har varit en helg med lite sömn taskigt med mat men med otroligt mycket härlig inspiration med foto o nya härliga vänner...
En av uppgifterna va att ta närgångna porträtt av för oss okända människor.
Nu är det ju så att jag inte är känd för vara en som snackar med vem som helt hur som helst,Så denna uppgift va lite tung innan jag tog steget o frågade.
Först killen stod i ett litet valv o rökte, han jobbade som kock.
efteråt undrar jag lite vad han tänkte, när en tok kommer o frågar om han får ta kort på han, tycker hans uttryck ser lite som, vad fan va det där?. ;-)

men efter det mötet Fick jag lite ny energi o självförtroende.
Då såg jag denna herre.
En lite förvirrad Dansk, eller han såg lite förvirrad ut.
Hade sett honom flera gånger under dagen o på nått sätt kände jag igen mig själv i honom.
Inte veta vart man e på väg.
Stegade fram o frågade,
-ursäkta men får jag ta ett porträtt av er?
(på Danska) ja det får du göra, hur ska jag stå, sa han..
-blir bra så,sa jag  klick klick.
Hade inte en susning om inställningar eller hur ljuset kom, blev ju så glad att nån sa ja igen så snabbt som fan bränna av några rutor..

Måste jobba mera på det, att vara mera lugn o sansad..
Människor är inte farliga, dom flesta vill vara med på bild.

Thomas H Johnsson har blivit en stor inspiration för mig.
Hans hemsida http://www.thomashjohnsson.se/
blogg              http://thomasnordbor1.blogspot.com/


4 kommentarer:

Jessica sa...

Roligt att höra. Och bra jobbat med främlingarna!

Claes Thureson sa...

Men dansken är ju bättre än kocken, och kocken är skitbra! Nu vill jag ju se alla dina bilder!

Fortsätt fråga, och fortsätt knäpp. Jag frågade igår, och det gick bra.

Hörs,
Claes

Photos_By_Niklas sa...

Tack..

Claes! dom kommer kanske...

Skulle nog aldrig våga fråga sa...

Fint!