torsdag 10 juni 2010

Italien del 2.

försöker mig på en fortsättning på våran Italien resa.
blir inte så mycket text för minnet sviktar lite, gjorde detta inlägg några år försent.

väl nere i Riva Del Grada så mös vi hela tiden,det va så skönt o avstressande.
vädret såg värre ut en det va.

för det mesta va det sol o gutt.



Italienare är Otroligt glada i barn, vi hade aldrig problem o komma in i affärer restauranger ect ect.
Minns en episod,Vi va utanför en liten liten restaurang som drevs av en gammal gumma.
Jag hade bytt blöja på Junior då hon kommer ut med maten vi beställt, Hon sa nåt på Italienska till mig o tog Junior med sig in.
Där står vi som fån,jaha hon vinka till oss som att ta det lugnt nu o ät.
Maten uppäten så undrade vi, jaha vad gör vi nu, jag går o kollar sa ja till jenny
Inne i Restaurangen står gumman o lagar mat Junior sitter på en stol o skrattar gott åt en kille som sitter i en rullstol o leker med Junior..

Cykla är nått man gör när man är på Riva Del Garda,Vilket jag oxo ville.
Sagt o gjort hyrde en cykel, kameraväskan på axeln o iväg, Utan vatten.
ja det dumt,För det va bara uppför hela tiden, men utsikten va det inget fel på ...


Nått o köpa kanske,lite renovering

giro d'italia susade förbi


Vilket jippo helt otroligt.
Så detta va Italien det,nästa kommer bli?

1 kommentarer:

Anonym sa...

Lite lagom berättat tycker jag och fina bilder som talar för sig själv. Självklart fastnade jag extra mycket för det övergivna huset. :)
Morgan